研究集録 第45集(平成14年度)

笹川裕史(SASAGAWA,Hiroshi):
永遠の三分間−「ゲティスバーグ演説」の教材化−
(Gettysburg Address''Shall not Perish from the Earth : An Attempt on Making"Gettysburg Address"into Instructional Materials.)

吉村 昇(YOSHIMURA,Noboru):
学習意欲を高める指導の工夫−円周率πを題材にして−
(Contrivances of a Direction for the Enhancement of Enterprising Leaming−Ratio of Circumferenceπas Teaching Materials−)

吉村昇・澤田耕治・瀬尾祐貴・藤田幸久
(YOSHIMURA,Noboru;SAWADA,Kouji;SEO,Yuki;FUJITA,Yukihisa):

空間図形のとらえ方とその指導(第二報)(Perception of Space Figures and Its Direction U)

吉村昇・澤田耕治・瀬尾祐責・藤田幸久
(YOSHIMURA,Noboru;SAWADA,Kouji;SEO,Yuki;FUJITA,Yukihisa):

空間図形のとらえ方とその指導(第三報)(Perception of Space Figures and Its Direction V)

岡博昭・杉井信夫・井野口弘治(OKA,Hiroaki;SUGII,Nobuo;INOGUCHI,Koji):
WinMOPACを用いた分子モデルの教材開発(第4報)−合成繊維を中心に−
(Making Teaching Material of High Molecular Compounds Using WinMOPAC:4)

岡博昭・杉井信夫・井野口弘治(OKA,Hiroaki;SUGII,Nobuo;INOGUCHI,Koji):
WinMOPACを用いた分子モデルの教材開発(第5報)−合成樹脂を中心に−
(Making Teaching Material of High Molecular Compounds Using WinMOPAC:5)

岡博昭・杉井信夫・井野口弘治(OKA,Hiroaki;SUGII,Nobuo;INOGUCHI,Koji):
アセトアミノフェンの教材化−生徒実験用の合成方法の開発−
(Making Teaching Material of Acetamiinophen:)

井畑公男(IBATA,Kimio):
点あるいは線としての主語−英語学習者にとっての手掛かり−
(Subjects in a paragraph)

HIGASHIMOTO Kunio(東元邦夫):
A Class for Overseas Students(留学生への授業を持って)